Wednesday, September 1, 2010

kemalangan

dalam perjalanan dari PASIR PUTEH ke PAKA, sedang enak memecut 100km/j, tetibe terpaksa brek mengejut.fakkk! jemmm laa pulak.

sampai je tempat kejadian kelihatan motor-motor bergelimpangan dalam parit.darah sana sini.peluh jangan cakap la.pehhhh!! horror habes.terus mama soh baca doa naek Pajero wat kali ke-18.

nostalgia lame muncul kembali...

*****

"ko tepon tits (bukan nama sebenar) weii..ak tengah bengong ni.tak tau hape"..ayat ni aku ulang 88 kali biler manusia-manusia talipon aku pada malam kejadian tanya pasal ke'eksiden'an aku.sumpah aku tak hengat ape.

tits bagitau yang kitorang eksiden sebab tayar kete masuk lopak air.terbabas.kepala aku terhantuk kat stereng.sebab tuh tak sedar kot.keesokan pagi baru aku sedar sepenuhnye.pergi wat repot dengan tits kat balai polis.tengok kete.kitorang gelak.aku pon tak tau apa pasal kitorang boleh bantai gelak kat situ.(sila lihat gambar di bawah untuk mencari jawapan)

lu orang teka ini kereta apa?
babi tits ko boleh gelak.
keychain chelsea kesayangan! aarrgghh !!
kecederaan parah penulis.abaikan bulu-bulu.

fakta: dengan kelajuan 80km/j..tayar kete tak akan mencecah jalan (terapung @ terbang) jika melalui lopak air.jadi, sape sape nak berjalan atas air sila berjalan dengan kelajuan itu.insyaAllah boleh.

*****

ade 3 golongan driver atas jalan:
1) laju tak hengat.golongan ni boleh layan selekoh 289km/j.
2) laju dan selamat.jalan lurus bantai 274km/j tapi layan selekoh berpada-pada.
3) slow dan steadi.bawak 18km/j selama-lamanya.(terus teringat member aku.terpaksa berenti kete untuk pakai seatbelt.tapi sekarang die dah otai beb.sambil layan selekoh, sambil gayut ngan awek, sambil pakai spender, sambil makan megi,skali skala sambil basuh pinggan dah boleh pakai seatbelt tanpa perlu berenti.tapi kelajuan masih 18km/j)

moral of da story: TUNGGANG DENGAN CERMAT.INGATLAH ORANG TERSAYANG.TU PON KALAU ADE ORANG SAYANG.


No comments: