Thursday, March 10, 2011

jaga selagi boleh jaga.

tadi gua naik LRT pegi Ampang Park.nak main futsal.gua terasa punggung gua ni macam berat je nak merempit atas MRR2.malam jumaat lak tu.baik gua naik LRT.boleh gak gua baca yassin.

nak dijadikan cerita, sampai kat Jelatek, sepasang suami isteri yang cacat penglihatan duduk sebelah gua.perasaan simpati gua mula timbul.gua hati gadis beb.jangan ingat gua ni ganas sangat.gua ni poyo ganas je.

gua letak umur pasangan ni dalam lingkungan 40-an.sebagai rakyat Malaysia yang berhemah, gua pun bertegur sapa.

"pakcik ngan makcik ni nak turun kat mana?"

"kami nak pergi KL Sentral.adik?"

"saya sampai Ampang Park je.jauh gak KL Sentral.pakcik ngan makcik ni nak pegi mana?" gua cari modal.

"takdelah jauh sangat pun dik.10 stesen je.LRT kan laju.adik dekat je kan? lagi 4 stesen sampai la.kami nak pegi Brickfield.nak balik rumah."

nak dijadikan cerita lagi, sampai Dato' Keramat, sorang mamat cina masuk.takde tangan.duduk depan gua.memang bertambah sayu la hati gua ni.terus gua insaf.lepas ni, kalau gua nampak maksiat, gua ingat nak letak tangan atas kepala.gua dah taknak letak dalam seluar.

***** 

moral of the story: bersyukur dengan kelebihan yang ada pada lu orang.jangan asyik mengeluh dan menyalahgunakan kelebihan-kelebihan yang ada.

so, kepada awek-awek berbaju kurung atau berkebaya, gua merayu sangat, jangan lalu depan gua.nanti gua turn on.gua tak layan awek tak cukup kain.nampak sangat miskin.


No comments: